Branding & Marketing: Δυο έννοιες που συγχέονται μεταξύ τους

Είναι σύνηθες φαινόμενο οι έννοιες όπως το μάρκετινγκ και το branding συχνά να συγχέονται μεταξύ τους και για αυτό τον λόγο γράφουμε αυτό το άρθρο ώστε να γίνει κατανοητή η διαφορά τους.

Αρχικά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μάρκετινγκ και το branding είναι σημαντικά για μια επιχείρηση, αλλά το branding φυσικά έρχεται πριν το μάρκετινγκ. Για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε το μήνυμά μας μέσω του μάρκετινγκ και να το περάσουμε στο αγοραστικό κοινό μας, πρέπει πρώτα να αναπτύξετε την ταυτότητα της επιχείρησής μας, δηλαδή το brand name μας και μετά να αναπτύξετε το μήνυμά μας. 

Ας ρίξουμε τώρα μια πιο προσεκτική ματιά στο τι είναι στην πραγματικότητα το branding. Πώς λειτουργεί το μάρκετινγκ; Γιατί είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που κάνει το καθένα διαφορετικό από το άλλο και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά το καθένα.

Τι Είναι Το Μάρκετινγκ;

Το μάρκετινγκ είναι η διαδικασία δημιουργίας αξίας για μια εταιρεία μέσω της δημιουργίας και διανομής προϊόντων ή υπηρεσιών. Είναι η συνάρτηση που καθορίζει τι θα παράγει μια εταιρεία, πώς θα παραχθεί και πώς θα το μοιραστεί με τους πελάτες της. Το μάρκετινγκ περιλαμβάνει επίσης τον σχεδιασμό και την εκτέλεση marketing campaings, καθώς και τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες.

Τι είναι το Branding;

Το branding είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές κάθε επιχείρησης, μεγάλης ή μικρής. Μια ισχυρή επωνυμία μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να προσελκύσει νέους πελάτες. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες και να ενθαρρύνει την επανάληψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Είναι η διαδικασία δημιουργίας μιας μοναδικής ταυτότητας για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια εταιρεία. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση διαφόρων εργαλείων μάρκετινγκ και επικοινωνίας για να δημιουργήσουμε μια αναγνωρίσιμη εικόνα ή φήμη για το εμπορικό μας σήμα. 

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία που εμπλέκονται στο branding, όπως το όνομα, το λογότυπο, το σλόγκαν και ο συνδυασμός χρωμάτων. Μια ισχυρή επωνυμία θα πρέπει να είναι συνεπής σε όλα αυτά τα στοιχεία, καθώς και στη συνολική ανταλλαγή μηνυμάτων. 

Η δημιουργία μιας ισχυρής επωνυμίας είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που θέλει να πετύχει στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά. Με τόσες πολλές επιλογές που είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές, είναι σημαντικό να έχουμε μια μάρκα που να ξεχωρίζει και να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη.

Ποια Είναι Η Διαφορά Μεταξύ Marketing Και Branding;
  1. Το μάρκετινγκ αυξάνει τις πωλήσεις, ενώ το branding αυξάνει την αφοσίωση και την ευαισθητοποίηση.

Όταν πρόκειται για επιχειρηματική ανάπτυξη, το μάρκετινγκ και το branding παίζουν δύο πολύ σημαντικούς ρόλους. Το μάρκετινγκ αυξάνει τις πωλήσεις, ενώ το branding αυξάνει την αφοσίωση και την ευαισθητοποίηση για την επιχείρηση μας. 

Το μάρκετινγκ έχει να κάνει με τη δημιουργία ευαισθητοποίησης και ενδιαφέροντος για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Έχει σχέση με το να κάνουμε τους ανθρώπους να προσέχουν τι έχουμε να προσφέρουμε και να τους πείσουμε να το δοκιμάσουν. Το branding, από την άλλη πλευρά, έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες μας.

Ενώ το μάρκετινγκ είναι σημαντικό για τη δημιουργία νέων δυνητικών πελατών και την ανάπτυξη της επιχείρησής μας, το branding είναι αυτό που θα κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν. 

  1. Ενώ το branding δημιουργεί αξία, το μάρκετινγκ απλώς τη διαδίδει.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το branding είναι σημαντικό. Μια ισχυρή επωνυμία μπορεί να δημιουργήσει σημαντική αξία για μια εταιρεία, καθιστώντας την πιο αναγνωρίσιμη και αξιόπιστη στην αγορά. Αλλά μόλις δημιουργηθεί αυτή η αξία, εναπόκειται στο μάρκετινγκ να διασφαλίσει ότι θα κοινοποιηθεί αποτελεσματικά στους καταναλωτές. Με άλλα λόγια, ενώ το branding δημιουργεί αξία, το μάρκετινγκ απλώς τη διαδίδει.

Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι το μάρκετινγκ δεν είναι σημαντικό.  Το μάρκετινγκ είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση ότι η αξία μιας μάρκας γίνεται αντιληπτή και κατανοητή από τους καταναλωτές. Αλλά στο τέλος της ημέρας, το branding είναι αυτό που κάνει μια εταιρεία να αξίζει να μιλήσει αρχικά.

  1. Ενώ οι τακτικές μάρκετινγκ αλλάζουν, το branding παραμένει σταθερό.

Ανεξάρτητα από το τι αλλάζει στο τοπίο του μάρκετινγκ, το branding θα είναι πάντα απαραίτητο στοιχείο κάθε επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ. Η επωνυμία μας είναι αυτό που μας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό μας και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζονται όλες οι προσπάθειες μάρκετινγκ.

Μια ισχυρή επωνυμία μεταφέρει ένα σαφές μήνυμα που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο μας και το παρακινεί να αναλάβει δράση. Δημιουργεί επίσης ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και πίστης στους πελάτες μας, κάτι που είναι απαραίτητο για βιώσιμη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

  1. Το branding έρχεται πρώτο και ακολουθεί το μάρκετινγκ.

Όταν πρόκειται για την επιχείρησή μας, η επωνυμία πρέπει πάντα να είναι πρώτη. Η επωνυμία μας είναι αυτό που μας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό μας και λέει στους πελάτες μας ποιοι είμαστε, τι αντιπροσωπεύουμε και γιατί πρέπει να μας επιλέξουν έναντι οποιουδήποτε άλλου.

Μόλις δημιουργήσουμε μια ισχυρή επωνυμία, μπορούμε να αρχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στο μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ έχει να κάνει με το να βγάζεις το όνομά μας εκεί έξω και να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για το τι έχουμε να προσφέρουμε.  Ενώ το branding αναφέρεται στα συναισθήματα, το μάρκετινγκ μιλάει στο κοινό-στόχο.

Συμπέρασμα

Όταν πρόκειται για τη διαφορά μεταξύ μάρκετινγκ και branding, το μάρκετινγκ έχει να κάνει μόνο με τη δημιουργία ευαισθητοποίησης και τη δημιουργία ενδιαφέροντος για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ενώ το branding έχει να κάνει με τη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με τους καταναλωτές. Το branding είναι επίσης πολύ πιο μακροπρόθεσμο από το μάρκετινγκ και επικεντρώνεται στη δημιουργία πίστης και εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές. Τελικά, τόσο το μάρκετινγκ όσο και το branding είναι σημαντικά κομμάτια του παζλ όταν πρόκειται για την προώθηση μιας επιχείρησης – αλλά το καθένα παίζει ξεχωριστούς ρόλους.