Είναι πλέον πραγματικότητα ότι το digital marketing έχει μεγαλύτερη επιρροή στο αγοραστικό κοινό σε σχέση με την τηλεοπτική διαφήμιση. Παρακάτω θα αναλύσουμε τους λόγους αυτούς.
Για να αρχίσουμε με μια απλή ερώτηση. Πόση ώρα παρακολουθούμε πλέον τηλεόραση την εβδομάδα. Και ας πούμε ότι παρακολουθούμε, πόσοι από μας αλλάζουν κανάλι όταν αρχίζουν οι διαφημίσεις.
Όπως γνωρίζουμε όλοι σήμερα βρισκόμαστε σε μια σύγχρονη πραγματικότητα, όπου ο ψηφιακός κόσμος παίζει μεγάλο ρολό στη ζωή μας. Έτσι, από τη στιγμή που αλλάζει η κοινωνία, πρέπει να αλλάξει και το μάρκετινγκ.
Αυτό φαίνεται και σε στατιστικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με τις συνήθειες και τα κανάλια που χρησιμοποιούμε για επικοινωνία, αγορές και ενημέρωση.
- Περισσότερο από το 80% των αγοραστών ψάχνουν στο διαδίκτυο, πριν αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
- Το 77% των αγοραστών χρησιμοποιεί mobile συσκευές για αναζήτηση προϊόντων.
- Στο Facebook υπάρχουν 1,93 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες καθημερινά.
- Το 94% των επιχειρήσεων B2B χρησιμοποιούν ενεργά το LinkedIn για μάρκετινγκ.
- Το 75% των B2B buyers και το 84% των C-level στελεχών, δέχονται επιρροές από τα social media για τις αγορές εντός επιχείρησης.
Αδυναμίες που έχει η τηλεοπτική διαφήμιση
Mε την εμφάνισή του, το Digital Marketing έφερε στην επιφάνεια τις ήδη υπάρχουσες αδυναμίες του παραδοσιακού μάρκετινγκ. Οι αδυναμίες αυτές είναι:
- Το παραδοσιακό μάρκετινγκ στοχεύσει γενικά στο αγοραστικό κοινό και όχι στο ιδανικό κοινό για την επιχείρηση σου.
- Οι ενέργειες του παραδοσιακού μάρκετινγκ δεν μπορούν να σου προσφέρουν ποσοτικά και ακριβή στατιστικά που αφορούν την αποτελεσματικότητα τους.
- Υπάρχει δυσκολία στη λήψη feedback από το κοινό και ο μόνος δυνατός τρόπος του είναι με ερωτηματολόγια ή προσωπικές συνεντεύξεις.
- Το κόστος για τις καμπάνιες του παραδοσιακού marketing είναι αρκετά υψηλό δε δίνεται η δυνατότητα αλλαγών σε ήδη ενεργές καμπάνιες.
Η εποχή του Netflix έχει επηρεάσει την τηλεοπτική διαφήμιση
Το κοινό στην τηλεόραση είναι λιγότερο και αυτό συμβαίνει γιατί όλο και περισσότερος κόσμος προτιμάει το Netflix.
Η τηλεόραση λόγω των online streaming υπηρεσιών όπως είναι το Netflix, το Hulu, το HBO GO ή το Amazon Prime, έχει χάσει από το κοινό της και τη δυναμική της, τα τελευταία χρόνια.
Το πλεονέκτημα των συγκεκριμένων πλατφορμών είναι προφανές. Οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να δουν την ταινία ή τη σειρά που θέλουν όταν το επιθυμούν. Επίσης, έχουν το δικαίωμα της επιλογής, λόγω της ποικιλίας που διαθέτουν σε ταινίες και σειρές αυτές οι πλατφόρμες. Λόγω του αλγορίθμου του, όταν οι θεατές δε γνωρίζουν τι θέλουν να δουν, το Netflix τους προσφέρει επιλογές συμφώνα με τα γούστα τους.
Ποια τα πλεονεκτήματα του digital marketing
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του digital marketing είναι η στόχευση. Με κριτήρια όπως το φύλο, η περιοχή και τα ενδιαφέροντα, η καμπάνια μας θα προβληθεί στο σωστό κοινό.
Ένα άλλο πλεονέκτημα του, είναι η δυνατότητα αλληλεπίδρασής με το κοινό μας. Καθώς, το ψηφιακό περιβάλλον του δίνει τη δυνατότητα να αναλάβει δράση, να επισκεφτούν τις σελίδες στα κοινωνικά σας δίκτυα και τον ιστότοπό μας, να σχολιάσουν, να κοινοποιήσει το περιεχόμενό μας, να διαβάζουν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
Επίσης, το κόστος για digital marketing είναι χαμηλότερο, σε σύγκριση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι μπορούμε να προσαρμόσουμε το budget μας κάθε φορά ανάλογα με τη διαφήμισή μας. Και φυσικά, μπορείτε να ελέγχετε την απόδοση της.
Ένα ακόμα θετικό του digital marketing είναι ότι τα αποτελέσματα καθεμιάς καμπάνιας μας στο internet ή στα social media καταγράφονται εύκολα. Και με εργαλεία μέτρησης όπως, το Google Analytics, μπορούμε να ελέγξουμε τις καμπάνιες μας. Kαι να έχουμε τον έλεγχο της απόδοσής τους ανά πάσα στιγμή.
Στο digital marketing, υπάρχουν ίσες δυνατότητες για όλες τις επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες, αρκεί να έχουν μια σωστή και σταθερή στρατηγική. Στο digital marketing η δόξα δεν ανήκει απαραίτητα σε αυτόν που πληρώνει τα περισσότερα. Το ποιοτικό περιεχόμενο, η σωστή στόχευση βάσει στρατηγικής και ένα βελτιστοποιημένο budget μπορούν να κάνουν θαύματα για τις επιχειρήσεις, που έχουν αποφασίσει να επενδύσουν έξυπνα στο διαδίκτυο.
Τέλος, το digital marketing προσφέρει ευελιξία, καθώς τα πάντα μπορούν να αλλάξουν, να προσαρμοστούν και να βελτιωθούν, αν δε μας αρέσει κάτι στη διαφήμιση μας.
Ποιο είδος μάρκετινγκ κερδίζει τελικά ;
Θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι ο ένας τύπος μάρκετινγκ δεν αλληλοσυμπληρώνεται από τον άλλο. Μια δυναμική παρουσία στην αγορά επιτάσσει να εκμεταλλευόμαστε κάθε τρόπο, τακτική και κανάλι επικοινωνίας, ώστε να προσελκύσουμε το αγοραστικό μας κοινό από περισσότερα μέσα. Άρα digital και παραδοσιακό μάρκετινγκ πρέπει να δουλεύουν παράλληλα και ενισχύουν μαζί τη δυναμική ενός brand.
Αρκετές επιχειρήσεις διαθέτουν ήδη ένα τμήμα marketing, που συνήθως αναλαμβάνει τη δημιουργία του brand identity, τον σχεδιασμό του έντυπου υλικού κλπ.
Αλλά, οι απαιτήσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι διαφορετικές. Οι δεξιότητες, τα εξειδικευμένα εργαλεία η τεχνογνωσία σε πλατφόρμες, οι δημιουργικές ιδέες και η ίδια η στρατηγική που εφαρμόζεται στον ψηφιακό κόσμο χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση.

